Azur en Ardenne SPRLFS
31, rue de la JastréeTél. +32 (0)86 21 94 00
Fax +32 (0)86 43 45 14
BTW BE0534 742 192
IBAN: BE43 3631 2033 4301
Swift code: BBRUBEBB
Algemene verkoopsvoorwaarden van Hotel Azur En Ardenne
1.Onderwerp
De huidige algemene verkoopsvoorwaarden regelen de contractuele relaties tussen het hotel Azur en Ardenne (Hotel en Vakantiehuizen) en zijn klanten.
Het maken van een reservering bij ons betekent dat u akkoord gaat met deze voorwaarden zonder enig voorbehoud.
2.Reservatie
Reserveringsprocedure: De reservering kan gemaakt worden via de telefoon, per e-mail, Online via onze website, of rechtstreeks bij de receptie van het hotel.
Bevestiging: de reservering wordt als bevestigt beschouwd wanneer het Hotel Azur en Ardenne een bevestigingsmail verstuurt of wanneer de klant een reserveringsnummer ontvangt via de website. Azur en Ardenne is niet verantwoordelijk voor de configuratie ven de mailbox van de klant en de beveiligingsinstellingen daarvan (Zoals de Spam map enz.)
Garantie: de reserveringen kunnen worden gegarandeerd door een kredietkaart of via een overschrijving. Zonder garantie, behoud Azur en Ardenne het recht om de reservatie te annuleren op eender welk moment.
3.Tarieven
De kamerprijzen worden vermeld in euro’s en zijn exclusief toeristenbelasting.
De tarieven kunnen fluctueren afhankelijk van het seizoen, bijzondere acties en promoties. Azur en Ardenne behoudt het exclusieve recht om de tarieven vast te stellen.
4.Betalingsvoorwaarden
Betaalmethoden Wij accepteren kredietkaarten (Visa, Mastercard, Bancontact), bankoverschrijvingen, contante betalingen en bepaalde ecocheques.
Voorschot en vooruitbetaling: Bij de bevestiging van de reservering kan een voorschot van 50% van het totale bedrag of het volledige bedrag worden gevraagd. Het resterende saldo dient te worden voldaan bij aankomst of vóór vertrek, afhankelijk van de reserveringsvoorwaarden.
No-show: Bij niet-aankomst zonder tijdige annulering volgens de annuleringsvoorwaarden, blijft het volledige bedrag van de reservering verschuldigd.
5.Annulaties en aanpassingen van uw reservatie
Kosteloze annulering: U kunt uw reservering kosteloos annuleren tot 7 dagen voor de aankomstdatum.
Late annulering: Bij annulering minder dan 7 dagen voor de aankomstdatum wordt 100% van het totale bedrag van de reservering in rekening gebracht door het hotel.
Wijzigingen: Alle wijzigingen van uw reservering dient schriftelijk te worden aangevraagd. Het hotel zal haar best doen om aan uw verzoek tegemoet te komen, maar dit kan niet gegarandeerd worden. Wijzigingen kunnen extra kosten met zich meebrengen en zijn afhankelijk van beschikbaarheid.
6.Aankomst en vertrek
Aankomsttijd (check-in): Uw kamer is beschikbaar vanaf 15:00 uur, de vakantiewoningen vanaf 16:00 uur.
Vertrektijd (check-out): Uw kamer of vakantiewoning moet vóór 11:00 uur op de vertrek dag worden vrijgegeven.
Late aankomsten: Als u na 23:00 uur aankomt, informeer ons dan vooraf om uw ontvangst te garanderen.
7.Verplichtingen van de klanten
Gedrag: U verplicht zich om het interne reglement van het hotel na te leven, de rust van andere gasten niet te verstoren en geen overlast te veroorzaken.
Aansprakelijkheid: Het hotel is niet verantwoordelijk voor persoonlijke voorwerpen die verloren gaan of gestolen worden in de kamers of in de gemeenschappelijke delen van het hotel. Wij raden u aan gebruik te maken van de kluizen die beschikbaar zijn voor uw waardevolle persoonlijke bezittingen.
8.Verantwoordelijkheid van het hotel
Hotel Azur en Ardenne verbindt zich ertoe de diensten en faciliteiten te leveren zoals bepaald op het moment van de reservering, onder voorbehoud van beschikbaarheid. In geval van overmacht (bv: rampen, technische storingen, enz.) Behoudt het hotel zich het recht voor om de reservering aan te passen in dergelijke gevallen van overmacht, en als het hotel kan aantonen dat het niet aansprakelijk is, wordt er geen compensatie of terugbetaling verleend.
Het hotel kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor onderbrekingen veroorzaakt door externe omstandigheden zoals extreme weeromstandigheden, stakingen, transportstoringen, enz.
Het hotel kan niet aansprakelijk worden gesteld in het geval van onvoorziene en externe omstandigheden buiten haar wil, zoals natuurrampen, stakingen, branden, of enige vorm van overmacht die de uitvoering van het contract onmogelijk maakt.
10.Geschillen
In geval van een geschil zullen de partijen streven naar een minnelijke schikking. In andere gevallen zijn uitsluitend de rechtbanken van Marche en Famenne en Namen bevoegd om de geschillen te behandelen.
11.Persoonlijke Gegevens
In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, verzamelt en verwerkt Azur en Ardenne de gegevens van de klanten die nodig zijn voor het beheer van reserveringen. Geen enkele persoonlijke gegevens zullen zonder voorafgaande toestemming van de klant aan derde worden doorgegeven.
12.Wijzigingen van de Algemene Verkoopvoorwaarden
Hotel Azur en Ardenne behoudt zich het recht voor de huidige algemene verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen. Wijzigingen zullen van kracht zijn zodra ze op de website worden gepubliceerd of ter beschikking worden gesteld aan de receptie van het hotel.
Algemene Verkoopsvoorwaarden voor cadeaubonnen Online
Algemene Verkoopsvoorwaarden voor cadeaubonnen Online
1.Definities:
Cadeaubon: Een digitaal document dat een aanbod, de datum en plaats van geldigheid bevat, evenals een beschrijving van de diensten die door de instelling worden aangeboden. Deze cadeaubon wordt per e-mail verstuurd.
Instelling: De entiteit die verantwoordelijk is voor de verkoop van de cadeaubon, de facturatie, het opvolgen van leveringen en de uitvoering van de dienst.
2.Bestelling en opmaak van de cadeaubon:
U kan een cadeaubon kopen via onze website (www.azurenardenne.be) of rechtsreeks bij het etablissement.
Bestelprocedure: U selecteert de cadeaubon, accepteert de algemene voorwaarden, en ontvangt vervolgens een bevestigingsmail van de bestelling en de cadeaubon. Deze e-mail dient als bewijs van de bestelling.
Bevestiging van de bestelling: De bestelling wordt bevestigd per e-mail na betaling.
3.Voorwaarden voor het gebruik van cadeaubonnen:
Indien u niet de ontvanger bent van de cadeaubon, dient u deze op de hoogte te brengen van de gebruiksvoorwaarden.
Geldigheid: De cadeaubon moet worden getoond bij de reservering om te kunnen worden gebruikt.
Vorm: De cadeaubon moet worden afgedrukt vanaf de ontvangen e-mail om geldig te zijn.
Diensten: De bon geeft toegang tot de door Azur en Ardenne gespecifieerde diensten, hetzij online reservering of direct bij het etablissement.
Geldigheidsperiode: De diensten zijn geldig tijdens de data die op de cadeaubon worden vermeld, maar omvatten niet het vervoer naar de locatie.
Niet inwisselbaar: De cadeaubon kan niet worden ingewisseld voor geld of een andere dienst.
Niet-gebruik, verlies, diefstal of vernietiging: Er is geen terugbetaling of compensatie mogelijk als de cadeaubon niet wordt gebruikt binnen de geldigheidsperiode of als deze verloren, gestolen of vernietigd is. Als u de cadeaubon niet binnen de tijdslimiet kunt gebruiken, raden we u aan contact op te nemen met het etablissement.
Verantwoordelijkheid van het etablissement: Azur en Ardenne verklaart houder te zijn van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met een duidelijk voldoende bedrag voor het verlenen van diensten en te beschikken over alle licenties en diploma's die nodig zijn om zijn activiteiten op een regelmatige en conforme wijze uit te oefenen in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke en reglementaire bepalingen.
4.Tarief en betaling:
Tarief: De tarieven van de cadeaubonnen zijn de tarieven die op de website worden weergegeven op het moment van de bestelling.
Betaling: De betaling wordt online uitgevoerd met een creditkaart (Bancontact, Visa, Eurocard/Mastercard).
Azur en Ardenne kan de verwerking van de bestelling opschorten als de betaling wordt geweigerd door de bank.
5.Herroepinsrecht: Nadat de bestelling is bevestigd en betaald, is het niet mogelijk om de betaling terug te vorderen of te retourneren.
6.Levering:
Cadeaubonnen die via onze website worden besteld, worden uitsluitend per e-mail verzonden.
De koper is verantwoordelijk voor het afdrukken van de cadeaubon.
Als u ter plaatse bij de receptie een cadeaubon besteld, kunnen wij deze voor u afdrukken.
7.Niet-Conformiteit:
In geval van een fout in de bestelling (bijvoorbeeld een verkeerd cadeaubon ontvangen) moet de klant binnen 24 uur contact opnemen met Azur En Ardenne, telefonisch of per e-mail. Na deze termijn worden klachten niet meer in behandeling genomen.
8.Overdracht van eigenaarschap en risico’s
Het eigenaarschap van de cadeaubon wordt overgedragen aan de klant op het moment van de overhandiging van de bon.
De risico’s die verband houden met de cadeaubon (verlies, diefstal enz.) worden op dat moment ook overgedragen.
9.Geldigheid van de cadeaubonnen
Cadeaubonnen hebben een beperkte geldigheidsduur, die op de cadeaubon staat vermeld. Na deze periode kan de cadeaubon niet meer worden gebruikt.
10.Klantendienst en Klachten
Voor meer informatie of klachten, kan u contact opnemen met de klantendienst:
11.Intigriteit van het contract
Het feit dat de cadeaubon op enig moment geen beroep doet op één van de bepalingen van de algemene voorwaarden kan niet worden geïnterpreteerd als een afstandsverklaring door Azur En Ardenne om op een later moment één van de genoemde voorwaarden in te roepen.
In het geval dat één van de bepalingen in deze voorwaarden ongeldig wordt verklaard of als niet geschreven wordt beschouwd, zal de geldigheid van de andere bepalingen in de algemene voorwaarden niet in twijfel worden getrokken.
12.Toepasselijk recht
De Algemene verkoopsvoorwaarden vallen onder het Belgisch recht. Bij een geschil is dit recht van toepassing op alle vragen met betrekking tot de bestelling, de interpretatie of de uitvoering van de voorwaarden.
13.Bevoegde Rechtsmacht
In geval van geschil zijn uitsluitend de rechtbanken van Marche en Famenne en Namen bevoegd om de geschillen te beslechten.